Loading

Impactul COVID-19 în industria auto

INDUSTRIA AUTO SI COVID 19

Impactul COVID-19 în industria auto

Pandemia COVID-19 a avut un impact rapid și sever asupra industriei auto la nivel global.

Cel mai important lucru pe care îl putem identifica în implicațiile pe care COVID le-a avut asupra industriei auto, așa cum a fost cu aproape toate industriile, a fost impactul economic.

„Pandemia COVID-19 va afecta mai mult industria auto decât virusul însuşi”, a declarat pentru DW Ferdinand Dudenhöffer, șeful CAR-Center Automotive Research din Duisburg.

Sunt două direcții în care s-au analizat implicațiile COVID-19 în industria auto: vânzările de mașini clasice și vânzările de mașini electrice.

Cu toții observăm faptul că digitalizarea și automatizarea se extind, iar presiunea asupra industriei este tot mai mare să producă și să vândă mai mult.

Ce vom face pe viitor, în momentul în care dorim să ne achiziționăm un vehicul nou?

Studiile arătau la începutul pandemiei că „vânzările de autoturisme noi în Germania vor fi, în 2021, probabil cu mai bine de 20 la sută sub nivelul anului precedent” potrivit calculelor Centrului CAR.

Cât despre mașinile electrice, nici acestea nu au avut parte de previziuni pozitive.

Chiar dacă mașinile electrice care ies pe piață sunt destul de scumpe,  bateriile acestora nu sunt cele mai recomandate, iar motorul cu ardere internă va fi eliminat treptat din producție, el fiind incompatibil cu protecția climei, mașinile de acest fel sunt destul de căutate. Cel mai celebru automobil hibrid din lume este Toyota Prius, modelul pornește de la 25.347 € cu tot cu TVA.

Adică modelul hibrid este cu 49,5% mai scump față de cel pe benzină. Iar în era COVID-19 în care chiar și vânzările pe mașini clasice scad, e de așteptat ca și vânzările pentru mașini electrice să înregistreze scăderi.

Ce mașini aleg românii?

Mașinile pe benzină rămân însă în topul opțiunilor românilor, cu un procent de 35%.

Cu toate acestea, această tendință e pe cale să se schimbe, am putea spune.

„ În România, interesul pentru mașini electrice și hibride este în continuă creștere. Acest lucru se poate vedea atât în preferințele populației, dar și din investițiile companiilor în servicii pentru autovehiculele cu motor electric, precum stațiile de încărcare. De asemenea, stimulentul acordat de stat pentru achiziție a contribuit la creșterea popularității, iar în țări în care acesta nu există, precum Cehia, modelele electrice și hibride nu sunt luate în considerare în cazul unei achiziții noi.”- a susținut Cristian Cârstoiu, partener Consultanță în Afaceri EY România.

Cum a afectat pandemia COVID 19 industria auto în România?

Potrivit Autorității Federale de Transport, aproape 48,2 milioane de mașini au fost înmatriculate la 1 octombrie 2020 – cu aproximativ 460.000 mai multe decât la începutul anului. Ceea ce înseamnă că, vehiculele mai vechi sunt conduse mai mult decât cele noi în această perioadă a crizei.

Pandemia de COVID-19 a determinat jumătate dintre șoferii români (50,7%) să își modifice planurile de achiziție a unei mașini și să aleagă o mașină mai ieftină sau să amâne achiziția, în timp ce 20% dintre cei afectați au amânat cumpărarea unei mașini. (Studiu EY)

covid 19 si industria auto

Claudiu

Lasă un comentariu

Your email address will not be published.*